Läxa till tisdag och onsdag

Idag har du ingen lektion på eftermiddagen. Istället har du läxa till tisdag och onsdag.

Läxa till tisdag är att du ska skriva backspegeln.

Du ska skriva en löpande text, alltså inte bara svara med en mening.

Du ska skriva om hur veckan har varit.

Vad du har studerat.

Vad du vill studera mer.

 

Läxa till onsdag är att du ska läsa vidare i novellen.

Du ska läsa kapitel 4 och 5.

Svara på frågorna till kapitel 4 och sammanfatta kapitel 5.

På onsdag ska du kunna diskutera kapitlen.

4 responses

  1. I tisdags vi tittade kort film om att försörja sig utvecklas i Sverige och diskuterade i gruppen om olika adjektiv för olika jobb.
    I onsdags och i torsdags vi studerade mer adjektiv, substantiv bestämd och obestämd form och läs förstår.
    I fredags vi hade sweol på datorer och jätte bra leka och lektion.
    För nästa vecka tror jag att studera samma vad vi hade i den veckan.
    Tack!
    Trevlig helg!
    Mohammedtahir 3D3

  2. Förlåt! jag glömde att ger min backspegel siffror.
    4
    Tack!
    Med vänlig hälsning
    Mohammedtahir 3D3

  3. Abdurhman Mahmud | Svara

    * På tisdags tittade vi en kort film om att försörja sig i Sverige.
    * på onsdags och torsdags studerade vi hur man böjer adjektiv i obestämd och bestämd förm.
    * på fredags vi hade sweol.
    * För nästa vecka tror jag att studera mer adjektiv, substantiv, bestämed och obestämed förm.

  4. Hej
    Jag skulle berätta om hur har veckan varit?Vad har jag studerat och vad vill jag studera mer?vi såg en film om att försörja sig i Sverige.Vi läste adjektiv,bestämd och obestämd form.Vi läste också om egenskaper vilken egenskaper behöver man på olika yrken.Vi har gjort sweol,läsförståelse och vi spelade Kahoot.Det var jätte trevligt veckan och lärde jag mycket som jag behöver för att prata svenska.Jag vill försöka samma som vi har läste.I slutet jag vill tacka vare min alla läraren.De arbetar hårt för att lära oss svenska.
    Lycka till

Kommentera

