Torsdag 10/12 – studera hemma

Vinterblomma

Idag är min yngsta son sjuk och jag är hemma med honom. Ni ska studera själva. Det är ingen lektion i skolan.

Studera ditt kapitel i Sweol. Skriv en kommentar i det här blogginlägget och berätta vilket kapitel du har studerat och om du vill göra test nästa vecka.

Träna också hörförståelse  genom att titta på årets Julkalender på TV. Välj först avsnitt 1 och titta på några program. Det handlar om hur människor levde i Sverige förr i tiden.

Titta här!

Vi ses imorgon!

8 responses

  1. Hej!
    Jag studerade min kapital 11 och jag tittade barnkanalen Pippi långstump.
    krya på dig till din son.

  2. Jag tittade på tv säsong 10 hur levade människor i Sverige förr tiden och sweol kapitel 10

  3. Jag studerade kapital 17 och tittade på SVT om fira Nobel 2015 vid Rödhuset iStockholm. och Pernilla krya på dig till din barn. Tack vi hors imorgonbitti.

  4. Hej!
    Jag studerade kapital 16 och jag tittade på julkalendern tusen år julafton avsnitt 1

  5. Hej Pernilla Jag hoppas att din son är ok.Jag studie kapital 11 och jag vill testet

  6. Barnkanalen var mycke viktigas och roligt . Jag studrade och tränade i Sweol på kapital 14. Jag hoppas att din son är mår bra. Krya på dig.

  7. Hej!
    Jag studerade kapital 9 och jag tittade
    AVSNITT 6

  8. Bra jobbat!

Kommentera

