Studera hemma fredag

Härliga fredag!

Hoppas att ni tyckte om filmen och att texten ni läste var bra, och att ni har lärt er mycket på Sweol.

Idag är det dags att träna pratet.

Idag ska du prata svenska med någon person i minst en timme.
Du kan prata med:

  • din granne
  • en bibliotekarie
  • någon i affären
  • en släkting som kan prata bra svenska
  • en klasskompis
  • en person i kyrkan
  • din frisör

Skriv i en kommentar här på bloggen. Berätta vad ni pratade om, var ni var och hur det kändes.

Trevlig helg! Vi ses på måndag!

untitled

8 responses

  1. Gosn Ibrahim | Svara

    Jag går på Lernia varje dag.Jag pratar med mina kompisar om väder och allt möjligt .
    Också pratar vi om vad ska göra på våren och till sommaren.På våren ska jag gå till badhuset och börjar tränar med simningen trevligt.På sommaren ska jag börja cyklar.

  2. på morgonen jag har åkt till Gävle efter som jag har fått nytt ID-kort.Där traffat jag med s-
    kattverket och betalat på Swedbank .jag är mycket glad när de förstår mig.Efter middag har jag gått till en frisör där jag klippt och målat mitt hår.På kvällen har besökt jag min kompis Mona och jag har druckit te och ätit chips.

  3. Jag åkte till centrum samt jag träffade min hand|ledare för att vi ska planera framtid
    Sedan gick jag träffa mina kompisar att prata svenska det var roligt.
    Vi pratade ca en timmer de kom från olika länder att träna svenska.

  4. Jag pratade med min sons kompis mamma som heter Gabriella .Vi pratade om pojkarna. Vi var ute och det var jätte fin väder. Det känndes jätte bra att prata svenska. Jag och Gabriella vill träffas igen.

  5. orhan suliman | Svara

    igår trffäde jag min kompis på biblotkit och studerade vi tillsammans. sedan gick jag till restaurang och åt mat. efter det gick jag till min släkting och tränade vi på senska.Sedan tittade vi på en svensk fim det var jätte roligt.

  6. I fredags gick jag till stan och jag träffade min kompis där han prata inte arabiska men han förstår lite gran arabiska. Vi pratar svenska varandra men om jag förstår inte jag prata arabiska det ord jag inte förstår. Vi går tillsammns till bibliotek och vi satta där och prata om jobb.

  7. rozina asfaha | Svara

    I fredag prata jag med två svenkar kvinnor om 8 mars, de heter sara och maria arberar på NVB. VI pratade med olika intresent och Sverige förre 20 års.

  8. I går vaknade jag klockan sju på morgonen. Jag åt frukost och drack en kopp te. sedan gick till skolan. Klockan fyra på eftermiddag bjöd mig min kompis och träffade med honom och åt middag tillsammans. vi pratade svenska och tittade en svenska film. sen tillbaka hem och jag sov halv nio.

Kommentera

