Studera hemma onsdag

Idag ska ni läsa kapitel 3 ur boken Gåvan.
Texten har du fått av mig.
Läs kapitlet högt en gång utan att stanna.
Läs kapitlet en gång till och stryk under de ord du inte förstår.
Läs kapitlet en tredje gång och gå slå upp de ord du inte förstår.
När du förstår texten ska du svara på frågorna på andra sidan.

Skriv en kommentar här i bloggen:

  • Vad gillar du i texten?
  • Vad ogillar du i texten?
  • Har du någon fråga ?
  • Ser du någon koppling? Alltså känner du igen något i texten?
  • Kommentera gärna varandras synpunkter!

läsa

7 responses

  1. Gosn Ibrahim | Svara

    Jag leste att texten , den var intressant och jag vill veta när Marek lämna gåva till Nina.Jag inte gillar för att Marek var ombivalenta känslor mot Nina som han inte vet vad hatar Nina och vad gillar.Men det var normal eftersom han vet Nina några månader ,men så det stör mig.Jag tycker om så att någon älskar annan måste vet snabbare på vad gillar och ogillar.Också jag tycker om att en man vara trosviss på sig själv.

  2. 1- Jag gillar hans intresse och stor kärlek på sin flickvän.
    2- Jag gillar inte osäker, han var ofta tveksam vad han ska köpa.
    4- Ja, kärlek

  3. rozina asfaha | Svara

    1. Jag gillar att Marek köpte en jättefin present till Nina.
    2. Jag ogillar att Marek ångrar helatiden.
    4. Jag känner den texten han gillar till Nina.

  4. Jag gillar att Marek bryr sim om flickvän.

    Jag gillar inte när Marek avbryter sin mobil och han blir tveksam. Texten handlar omkärlek Marek till sin fläck.

  5. Jag gillar att Marek lyckats hitta en jättefin present till Nina.
    Jag gillar inte att han vill lämnar tillbaka blusen när han såg damen med rött hår hon som skulle köpa en likadan blus.
    Koppling:jag lämna tillbaka en klänning
    När jag såg min kompis köpa lika min klänning .

  6. Bra studerat! På måndag ska ni få sitta i grupper och diskutera texten. Det kommer nya elever som inte har läst texten. Ni ska berätta för dem vad den handlar om. /A-M

  7. – Jag gillar att Marek älskar mycket på Nina och köpte jättefin present till Nina.
    – Jag gillar inte han vill lämnat tillbaka blusen.
    – Texten handlar om kärlek av Marek och Nina.

Kommentera

