Måndag 8/9 – Pernilla VAB

image

Idag är min yngsta son sjuk och jag är hemma med honom. Det brukar kallas VAB, Vård Av Barn.

Ni ska studera i grupper under dagens lektion. 3 elever i varje grupp och det är bra om ni har olika språk i grupperna. Ni ska:

1. Träna prata. MIN FRAMTID. Vad ska och vill du göra i framtiden? Vad drömmer du om? Vad är viktigt för dig? Bo/studera/jobb/familj/kärlek? Diskutera i 45 minuter!

2. Träna skriva. Ni ska tillsammans i gruppen skriva en text. Läs instruktioner från stencilen. Tänk på att både innehåll och grammatik är viktigt!

Ta rast när det passar gruppen. Lycka till! Vi ses på torsdag 🙂

4 responses

  1. Hej Pernilla! Jag är Songul. Jag kom väldigt tidigt till skolan idag. Jag glömde att det var kl 9:00. Kan jag gå hem? Min dotter är hemma.

    1. Hej Songul! Om ditt barn är sjuk kan du också vabba, alltså vara hemma med ditt barn. Annars hoppas jag att du kan studera med de andra eleverna. Vi ses på torsdag!

  2. Hej Pernilla
    Krya på din son. Jag hoppas att din son ska bli frisk snart.

    1. Tack för det Ahmed!

Kommentera

