Läxa till tisdag 9 september: träna läsförståelse

Hej! Trevlig helg på er alla!
I helgen är det bakluckeloppis på Jerntorget. Gå dit och fynda!

Läxan till tisdag är att läsa kapitel 3 i boken Noors trädgård, En lukt av räv.
Svara på frågorna här under kommentarer. Kom ihåg att öva på uttal också!

1. Vad drömmer Noor om?

2. Vad brukar du drömma om?

3. Vad är gul fetknopp, kattfot, hundkäx, oxtunga och tusensköna?

4. Varför vill Noor arbeta med trädgården, tror du?

Ha en skön helg!

Noors trädgård

21 responses

  1. (1) Noor drömmer om att barnbarn, god mat.
    (2) Jag bruka drömmer om att bli Desinger .
    (3) Gul fetknopp är som inte bra ord, det är liksom svärord (Till.ex idiot, dumhuvud).
    (4) Hon vill arbeta med trädgården. För att hon är så urtråkigt och vara hemma ensam efter Hassan går till jobbet . (så tror jag )

  2. 1- Norr drömmer om barnbarn och en god mat.
    2-Jag brukar drömma om ett jobb eller jag brukar drömmer om jag ska köpa en ny affär och många människor ska komma till min affär ock köpa många saker.
    3- Det är många plantor kan man plantera dem i krukor.
    4- Jag tror att norr är kvar hemma ensam och hennes barn hade flyttat hemifrån.

  3. 3- Det är svenska blommor.

  4. (3) hahaha.. förlåt förlåt.. gul fetknopp är det en typ av blommar som färger med gul, alla ät det blommors namn. 🙂

  5. 1-Hon drömmer om barnbarn och god mat.
    2-Jag brukar om bli designer.
    3-Det är svenska blommor.
    4- Jag tror hon är ensam och barn hade flyttat.

  6. 1. Noor drömmer om barnbarn.
    2. Jag brukar drömma om min familj.
    3. De är svenska blommor.
    4. Jag tror att hon är ensam och hon saknar sitt barnbarn.

  7. 1 .Noor drömmer om att barnbarn och en god mat.
    2. Jag brukar drömma om att jobb.
    3. De är svenska blommor.
    4. Jag tror hennes barn hade flyttat hemifrån.

  8. 1.Noor drömmer om att barnbarn och god mat.
    2.Jag brukar drömmer om att jobb so polis.
    3.Det är namn svenska blommor.
    4.Jag tror att hon är ensam och hennes barn hade flyttat hemifrån.

  9. 1. Noor drömmer om att barnbarn och god mat.
    2. Jag brukar drömma klara SFI och fick jobb.
    3. De fem namn är svenska blommor.
    4. Hon vill arbeta och hennes barn flytta hem.

  10. 1-Hon drömmer om barnbarn och god mat.
    2-Jag brukar om bli designer.
    3-Det är svenska blommor.
    4- Jag tror hon är ensam och barn hade flyttat hemifrån.
    Gosn

  11. 1- Noor drömmer om barnbarn och god mat.
    2- Jag brukar drömma om klara SFI och ett jobb.
    2- Det är Svensk blommor.
    4- jag tror hon är ensam och hennes barn hade flyttat hemifrån.

    1. 1.Noor drömmer om att barnbarn och god mat.
      2.Jag brukar drömma att få körkort varja dag.
      3.Det är Svenska namn blommor.
      4.Jag tror att hon är ensam och hennes barn hade flyttat hemifrån.

    2. 1.Noor drömmer om barnbarn.
      2.Jag brukar drömma om min mol.
      3.Det är svenska blommor.
      4.Jag tror att hon är ensam och saknar om barnbarn.

  12. 1. Noor drömmer om att barnbarn och god mat.
    2 .Jag brukar drömma på film. eftersom jag tittade varje dag.
    3. Det är namn svenska blommor.
    4. Hon vill arbeta med trädgården.så tror jag.

  13. 1.Noor drömmer om att barnbarn och god mat.
    2.Jag brukar drömma att få körkort varja dag.
    3.Det är Svenska namn blommor.
    4.Jag tror att hon är ensam och hennes barn hade flyttat hemifrån.

  14. förlåt songul
    jag har skrivit på fel plats

  15. Weldekidan Berhe | Svara

    1. Hon drömmer om barnbarn och en god mat.
    2. Jag brukar att drömma om ska jag bli snart klara sfi och börja jobb.
    3. Det är svenska blommor.
    4Jag tror att hon är kvar hemma ensam och hennes barn hade flyttat hemifrån.

    Jag vill tacka !!

  16. 1.Hon minns sin barndom.
    2.Min dröm är att lära sig det svenska språket snart.
    3.Det är namn blummor.
    4.Hon vill göra trädgården vacker, både från hennes barndom.

  17. (1) hon drömmer om en trädgård från sin barndom.
    (2) jag brukar drömma att jag ska arbeta med äldre personer.
    (3) det är namn på svenska blommor.
    (4) för att hon vill planera världens finaste trädgård.Jag tror att hon tycker om blommor

  18. Vad duktiga ni är att jobba med skönlitteratur! Bra 3D3!

Kommentera

