Presentationsbrev

Tack för alla brev jag fick idag. Du som inte var på lektionen idag kan skriva ett brev och lämna till mig. Berätta om vem du är, din familj, boende, intressen, något du gjorde i sommar och vad du vill göra i framtiden.

Det var roligt att läsa alla brev. Istället för att rätta alla breven så har jag skrivit av meningar med något språkfel som ni har skrivit. Läs meningarna och rätta. Här kommer de:

1. Han bor ensam en lägenheten.

2. Vi satt under träd, simmade och lekte på vatten.

3. Många sverige polisen var där.

4. I somras jag har inte gjort så mycket.

5. Jag tycker om värma på sommar det är jätte bra för mig.

6. Jag har kurs i sommar började från första juli till sista juli i Lernia.

7. I somras gjorde jag reste till Malmö.

8. Min sommar är dåligt.

9. Jag vill bra jobba i Sverige.

10. På fritiden jag tycker om spela dator.

11. I somras åkte till Gävle med familje.

12. I somras åker jag till Borlänge.

13. Jag vill göra i framtiden första klara sfi.

One response

  1. Här är de rätta meningarna!
    4. I somras har jag inte gjort så mycket.

    5. Jag tycker om värme på sommaren för det är jättebra för mig.

    6. Jag hade kurs i somras. Den var från första juli till sista juli i Lernia.

    7. I somras reste jag till Malmö.

    8. Min sommar var dålig.

    9. Jag vill ha bra jobb i Sverige.

    10. På fritiden tycker jag om att spela dator.

    11. I somras åkte jag till Gävle med familjen.

    12. I somras åkte jag till Borlänge.

    13. I framtiden vill jag först klara sfi.

Kommentera

